martes, 11 de marzo de 2008

Oy es un inisio...

¡Un Bienvenidos a Vos!

Antes de tudo, lis doy mis sinseros agredesimientos por over dintrado en este el mi blog, ke es tambien el vueso blog endagora. Akeste pekenyo kantoniko de la Internet sera endagora de si, un lugar ande se va a buşkar arevivir algo ke ya de varias anyadas ke esta en gran perikolo de piedrerse: akesto do que yo esto favlando es la muesa lingua, istorika i glorioza, con un pasado riko y inçido de anekdotas. Una lingua ke ainda posee el tono de una epoka piedrida en la istoria...un testemunyo bivo de tiempos ke agora solo se meldan en los kitabes. Una lingua ke favla de los rikodros de un pueblo. Yo esto favlando agora de la lingua cudeo - espanyola.
Kon grande pena oy, la lingua cudeo - espanyola esta siendo oblidada y kaje dinguno ke la favla ya. La gran parte de los ke orijinalmente favlaron judezmo en desde la su çikes ya son oy muertos, y los ke lo eskuçaron de los sus padres lo deşaron en el kanton de los rikodros, pos fazen kaje sien anyos ke akesta la muestra lingua es solo lingua de casa, de famiya. La menseves, fija de akeyos Sefardim ke deşaron el Saloniko oye el judezmo y li ve komo lingua estranjera, non komo propia. En un mundo ande todo kiere ajuntarse, ande lo bueno es lo ke fazen la cente moderna, y ande las linguas ya non se favlan ma ke para viajar o lazdrar, el judezmo ya vio el su sino: la su desaparision.
Yo so un egzemplo, el cudeo - espanyol ke yo favlo y ke yo eskrevo non me viene a mi de los mis padres, me viene a mi de la madre de la mi nona, eya d'alkunya espanyola. Ma ya me ambeze de buen grado para ansi favlar en el mi enteres de koneser, estudiar y amijorar la erensia que tenemos. Si kualko ve algun yerro en mi favla, por favor ke lo diga porke anke favlo y eskrevo con fluidez, es posible ke ayga kualkas amişturas kon el kastiyano moderno, ke favlo komo lingua materna.
Pos agora solo manka deziar ke akeste haber tenga eksito!

Miguel

No hay comentarios: